گزارش تخصصی درس کامپیوتر(پنجمین گزارش تخصصی این درس)

چکیده:

امروزه بیش از هر زمان دیگری تکنولوژی نقشی اساسی در آموزش و پیوند دادن دانش‌آموزان به فرصت‌های جدید یادگیری ایفا می‌کند. انباشت اطلاعات و در دسترس بودن آنها در فضای اینترنت و همچنین قابل حمل بودن کامپیوترها، فرصت‌های جدید فراوانی را برای مدارس ایجاد کرده است تا از طریق تکنولوژی یادگیری در کلاس درس را ارتقا بخشند و مکملی برای آن به وجود آورند. استفاده از تکنولوژی‌هایی مانند محیط‌های یادگیری مجازی به دانش‌آموزان امکان می‌دهد که در کلاس‌هایی فراتر از دیوارهای کلاس‌شان شرکت کنند و با تمام دانش‌آموزان در سرتاسر کشور ارتباط داشته باشند. در بسیاری از مناطق، تکنولوژی به دانش‌آموزانی که از وضعیت مالی مناسبی برخوردار نیستند امکان داده است که آموزش در سطح جهانی را تجربه کنند و در دوره‌های یادگیری پیشرفته حضور یابند. استفاده از برنامه‌های (طرح‌های) درسی آنلاین، کانال رسانه‌های اجتماعی، آکادمی‌های یادگیری مجازی و ابزار تکنولوژی مکمل دسترسی تمام دانش‌آموزان به آموزش پیشرفته را فراهم آورده است.

ترکیب برخی از روندها باعث ایجاد فرصت‌های جدیدی برای دانش‌آموزان در حوزه‌ی تکنولوژی شده است. امروزه که محتوای بیشتری به صورت آنلاین در دسترس است، باید اطمینان حاصل کرد که تکنولوژی برای همه‌ی کاربران قابل دسترس است. همچنین، نوآوری خیره‌کننده‌ی تکنولوژی استفاده‌ی آن به صورت شخصی‌سازی‌شده را آسان‌تر کرده است. برای مثال، نرم‌افزارهای آموزشی به عنوان بخشی مهم و ارزان‌قیمت از تکنولوژی روز دنیا مرزهای آموزش را گسترش داده‌اند و به آن عمق بخشیده‌اند. این نرم‌افزارها کاربردهای فراوانی را با قیمت بسیار کم در اختیار همه‌ی دانش‌آموزان قرار می‌دهند و از این طریق به برقراری عدالت در آموزش و توزیع مساوی امکانات کمک می‌کنند.

با وجود اینکه کشورهای توسعه‌یافته و با سطح درآمد متوسط در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری‌های قابل‌توجهی در بخش ICT در آموزش انجام داده‌اند، اما سطح سرمایه‌گذاری در ICT در کشورهای با سطح درآمد پایین همچنان ناچیز است.

http://projesaara.ir/wp-content/uploads/2016/08/520000.jpg

مقدمه:

آموزش وپرورش به عنوان يكي از نهادهاي اجتماعي،خود تحت تاثيرتغييرو تحولات تكنولوژيكي و اجتماعي بوده است.با وجود انواع مسائل و مشكلات جديد در زندگي روز مرّه انسانها،بار سنگين نظام هاي آموزشي سنگين تر شده است.بحرانهاي جهاني از قبيل انفجار جمعيت، انفجار دانش و آلودگي محيط زيست،مشكلات جديدي است كه بر مشكلات گذشته،افزوده شده وپيشرفت هاي انسان در علوم انساني مانند روان شناسي تعليم و تربيت و… نقاط ضعف و كمبود هاي آموزشي را بيشتر آشكار كرده و راه را براي ايجاد تغيرات سود مند جديد باز كرده اند.يكي از عواملي كه براي مقابله با مشكلات آموزشي در كشورها مورد توجه قرار گرفته است، تكنولوژي آموزشي است . تكنولوژي آموزشي ابزار و روش هاي در اختيار صاحب نظران و دست اندركاران تربيتي قرار مي دهد كه آنها را براي غلبه بر مسائل و مشكلاتي كه ذكر شد تجهيز مي كند .

تكنو لوژي چيست؟

تكنولوژي به معني هر گونه مهارت عملي است كه درآن از نتايج و يافته هاي عملي استفاده اساسي شود.ابزار در تكنولوژي آموزشي عبارتند از:و سايل سمعي وبصري طراحي نرم افزارهاي آموزشي و وسايل آزمايشگاهي.

بدون ترديد، هيچ برنامه آموزشي نمي‌تواند همه مباحث و مفاهيم علمي دوره‌هاي تحصيلي را به دانش‌آموزان بياموزد. از اين رو، بايد اين آمادگي را در آنها ايجاد كرد تا پس از به پايان رسيدن كلاس يا دوره تحصيلي به يادگيري خود ادامه دهند. بسياري از متون علمي مدارس تلاش مي‌كنند تا همه موضوع‌ها و مباحث علمي را پوشش دهند. در برخي موارد بيش از چهل موضوع مانند مكانيك، ژنتيك، الكتريسته، فتوسنتز، نور، جدول تناوبي و… در طول يك سال تحصيلي و به صورت هر هفته يك موضوع در برنامه درسي گنجانده مي‌شود. اين پوشش زودگذر و ناپايدار مباحث در واقع به معناي آن است كه بسياري از دانش‌آموزان بايد آنها را به خاطر سپرده، تفكيك كرده و در نهايت فراموش كنند. با وجود اين، گروه‌ها و شوراهايي كه استانداردهاي آموزشي را تعيين مي‌كنند به دشواري حاضرند برخي از اين مباحث را حذف كنند. بنابراين،

۱) چگونه مي‌توان دانش‌آموزان را قادر ساخت مباحث علمي اضافي را تنها زماني كه به آن نياز دارند، بياموزند.

۲) چگونه مي‌توان مفاهيم و موضوعات را به گونه‌اي آموخت كه موجب يادگيري معنادار و مستمر شود. نتايج نگرش‌سنجي و مصاحبه با دانش‌آموزان نشان مي‌دهد كه آنها اغلب از اين مطلب شكايت دارند كه مفاهيم و مباحثي   كه در مدرسه مي‌آموزند بسيار ناپايدار، ناملموس و تقريباً با زندگي آنان بي‌ارتباط است. به اعتقاد آنان آنچه در مدرسه داراي حركت و پويايي به نظر مي‌رسد، به محض رسيدن به خانه خسته‌كننده، ناپايدار و نامربوط مي‌شود. هر چند براي بهبود وضعيت آموزش راه‌هاي گوناگوني مانند يادگيري گروهي،….

این گزارش تخصصی در ۱۶ صفحه همراه با چکیده ،مقدمه ، بدنه تحقیق، پیشنهاد ، نتیجه گیری و منابع می باشد.

قیمت مقاله ۸۰۰۰تومان می باشد که می توانید از قسمت زیر دانلود کنید

برای خرید این مقاله اینجا را کلیک کنید و اطلاعات خرید را تکمیل نمایید

افزودن یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

راه اندازی شده توسط همیار وردپرس